Friday, February 4, 2011

Betapa aku merindui saat-saat itu

Dunia....mampukah aku hidup utk seribu tahun mendatang?
Alam....mampukah aku menempuh semua cabaranmu?
Insan.....bersediakah aku menghadapi tiap tingkah-tingkah songsangmu?


Ahhhh!!!!Hidup ini kadang kala meresahkan,kadang kala merimaskan,kadang kala membahagiakan,kadang kala menceriakan..Pada mana-mana insan yg pernah melalui derita dan suka seperti ini pasti tahu apa itu erti indahnya kehidupan yg Allah kurniakan utk kita ni.


Kadang kadang aku rindu untuk merasai betapa nikmatnya menghadapi alam persekolahan dahulu.Aku rindu pada teman2 sekolahku....ida,iza,zura.Dimana jua kalian bertapak dibumi Allah ini,aku tetap merindui tiap perlakuan kita bersama.Kawan saat aku susah dan senang.....jua pada guru-guru sek men ku dulu.Apa khbr agaknya cikgu kosri,cikgu sasteraku?Mungkin jua mereka sudah melupakan aku,ank murid paling buas waktu persekolahan dulu?Mungkin jua cikgu Rosli masih mengingati bagaimana peritnya mengajar subjek sejarah pada budak nakal seperti kami di 5A2?Masih ingatkah guru-guru Sek.Men.Keb.Sg.Kob pada pelajar2 yg suka memonteng kelas....Zamri,Zaidi n byk lg.Walaupun mungkin nama kalian kian pudar pada ingatanku ini,namun wajah kalian x pernah aku padam dr memoriku...Masa..mampukah kita mengulangi waktu2 itu....oh..benar,aku merindui saat2 itu.


Beralih ke Sek Men Keb Kulim menandakan aku meningkat dr segi umur namun aku bahagia dan gembira menemui lagi teman2 baru.Melangkah ke tingkatan 6,membuatkan aku menemui sebuah lg cerita dalam memoir kehidupan ku.Mengenali Sutina Omar,Wan Noorhayati,Siti Salmah,Mohd Fadzil,Mohd Azmi n teman2 lain di Sek ni membuatkan aku merasai betapa indahnya hidup ini bertemankan insan2 seperti kalian...Menghadapi hari2 yg berlalu dengan keletah guru-guru yg sering membantu,aku sebenarnya amat2 merindui saat cikgu Mas'od memarahi kami kerana kedegilan kami,merindui cikgu Sarina yg sentiasa menegur apa yg perlu utk hari depan murid2nya ini,.merindui cikgu Noor'ain yg x pernah lekang dgn nasihat,merindui Sir Zahir yg sentias polos mengajar kami.Benar,aku merindui itu smua wahai teman....


Melangkah ke alam pekerjaan menemukan aku lebih ramai sahabat...aku menemui kawan yg ku anggap sbg kakak buatku.Tiap permasalahan aku kongsikan bersamanya.Alangkah indahnya perjalanan hidup aku di kelilingi teman2 yg sentiasa memberi dorongan dlm kejayaan aku.K Min,Chaq,Nora,erney,K Niza,K yat,maziah n ramai la lg kwn2 yg bg semangat utk aku terus mencipta kejayaan.Thanks all.Bila bertukar kerja aku menemui lg teman2 baru.K Yus,k fairuz,zira,azri,mona,bakar,a mi,n byk la lg.Tp....dalam byk2 kegembiraan yg aku kecapi bersama teman2 ini,aku menemui sebuah kelukaan yg amat dalam.Mengapa dan kenapa itu terjadi aku biarkan ianya kekal dmemori ku n mereka yg terlibat.Biarlah kerana dengan insiden seperti itu lah aku menemui eti sebuah kesakitan akibat dilukai oleh seorang yg benama teman...


Kini...aku makin bahagia dibawah payung persahabtan yg baru.Aku ada Adilah,K Jamilah,K Ct,Ana,Intan n yg lain2.Moga tali persahabtan yg baru terbina ini terus terjalin ukuh antara sesama kita.Menjalani kehidupan yg baru bersama lembaran baru menjadikan aku semakin rindu pada kenangan lalu...benar,rindu meniti saat2 lalu bersama memori indah itu membuatkan aku x ingin masa belalu meninggalkan aku.


Buat insan yg selalu menemani hidupku,terima kasih kerana memahami diri ini,menyayangi n mengasihi hati ini,memberikan sepenuh perhatian utk menghadapi kelukaan itu n sentiasa bersabar menharungi saat2 indah n gerhana bersama.Saat2 bersamamu merupakan detik paling indah pernah aku lalui  sepanjang hidup ini selain perkongsian hidup bersama keluargaku.Aku amat menghargaimu,menyayangi dirimu,menghormati kamu n akan sentiasa ada bersamamu saat susah dan senangmu.THANKS.......Mungkinkah saat2 sepeti ini akan sentiasa ada utk kita??


Buat semua yg terlibat dalam penulisanku ini,terima kasih kerana menghadiahkan aku sebuah memori yg x mungkin aku kutip tanpa bantuan kalian.Aku teramat menghargai apa yg kalian sumbangkan dalam perjalanan hidup ini....


Dan utk itu aku kirimkan ini buat kalian....thanx,n mizz u all...........


Biarkan yg berlalu itu sebagai kenangan,yg mendatang itu sebagai pertaruhan n yg ada sekarang KEBAHAGIAAN..

17-sahabat.gif (500×375)
CINTAILAH AKU KERANA AKU SENTIASA MENCINTAI KALIAN.


No comments:

Post a Comment